Bristol VRT PAG 511W
De eerste bus die de Bristol Tramways & Carriage Company op de markt bracht dateert uit 1908. In 1923 volgen dan al de eerste dubbeldekkers voor the Hull Corporation. In 1933 bouwde Bristol voor het eerst een diesel motor in de bussen in. Deze motor werd niet door Bristol zelf gemaakt, maar werd gekocht bij Gardener in Manchester. Juist deze combinatie, Bristol bussen met Gardner diesels, werd bekend om zijn onverwoestbaarheid, betrouwbaarheid en zuinigheid.
 
De Bristol VRT die wij in ons bezit hebben is in juli 1980 geregistreerd als PAG 511W.
Tot oktober 2002 behoorde deze bus tot de vloot van East Yorkshire Motor Services Lts (EYMS). De vloot van EYMS bestaat uit ongeveer 350 bussen en biedt personenvervoer aan in het gebied Hull, East Yorkshire, North Yorkshire Coast en North York Moors.
 
Onze bus is door Prins Classic Transport naar Nederland gehaald en zij hebben er voor gezorgd dat de bus een Nederlands kenteken kreeg. Daarvoor moest de volledige bovenbouw worden verlaagd omdat de bus voor Nederlandse maatstaven te hoog was.
 
Op 6 maart 2003 kochten wij de bus. Op dat moment mochten wij de bus alleen inzetten voor vervoer voor bruiloften en uitvaarten. Dit heeft de maken met de wet op personenvervoer die voorschrijft dat aan het vervoer per autobus bepaalde veiligheidseisen worden gesteld en dat er een vergunning aan is verbonden.
 
Teneinde een vergunning voor personenvervoer te verkrijgen hebben wij de bus grondig aangepakt en zijn er een aantal zaken aangepast en vernieuwd. Zo is bijvoorbeeld de passagiersingang van de linkerzijkant naar de rechterzijkant verplaatst en zijn er een aantal aanpassingen in het kader van veiligheid gedaan. Wij hebben de verrichte werkzaamheden zoveel mogelijk op foto vastgelegd (zie fotoboek).
 
Vanaf 7 juli 2006 beschikken wij over een vergunning voor het aanbieden van personenvervoer en kunnen we de bus voor allerlei vormen van personenvervoer in zetten.

theredlady tours & promotion